söndag 9 juni 2013

Det här med naglar...

Jag vet att jag har lovordat mina korta naglar ett tag nu, men nu är jag baske mig trött på dem kan jag meddela.

Egentligen är det bara det här med hålla naglarna i trim som jag känner att jag inte alltid har tid med. Det värsta jag vet är att gå omkring med avskavt, fult nagellack.

Och jag har försökt med allt för att få det att sitta - underlack, överlack, diverse skrubbar, myrraolja, you name it, ändå tar det en dag innan mina lack börjar bli avskavda och jag orkar inte kladda mer med nagellack nu på ett tag så därför har jag bokat tid för en nagelförlängning.

Dock ska den inte bli så lång, utan jag siktar på kortare naglar med fransk manikyr. Jag tycker det är snyggt när den vita tippen är ganska tjock (a.ka porrnaglar) däremot kan jag inte bestämma mig om jag ska ha helt runda naglar eller lite mer kvadratiska.

 
 
Jag har lite svårt för tunnare tippar på nagelförlängningar men värst av allt måste ändå vara de s.k paddlarna där tippen ser ut just som en paddel. Jag har alltid trott att det varit dåliga/misslyckade förlängningar men när jag kollade runt på tumblr verkar det som folk faktiskt gör dessa typer av tipper helt medvetet.
 
Why?
 

Och så till sist lite fina sommar-outfits jag hittade på tumblr. Jag har högvis med kläder men jag är rätt dålig på att se hur man kan kombinera olika plagg, då är tumblr min vän även om stilarna nästan alltid är väldigt pretto.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar