fredag 9 maj 2014

Rösta på djurets parti?

Jag funderar på fullaste allvar att rösta på Djurens Parti.

Jag känner faktiskt inte att något parti är värda min röst i år. När jag väl hittar ett jag gillar visar det sig alltid att dom har en punkt som jag bara inte kan supporta.

Jag var en hårsmån från att rösta på Pirat Partiet, men så kom det en punkt som jag verkligen inte skulle vilja att de klubbade igenom i EU-parlamentet, eller ens stred för, så där rök även dom.

Djurens parti tillhör inget block, de är varken höger eller vänster utan driver bara djurfrågor. Kanske oseriöst men jag tycker det säger mer om vilket dåligt urval vi har idag.

Förslag på annat parti mottages tacksamt (utom de kända och verkligen inte FI som alla propagerar för, låter jättefint med kärlek och tolerans men det finns saker dom tycker som jag verkligen inte håller med om.

Men som sagt, annars beställer jag valsedlar och röstar på Djurens Parti. True story.

1 kommentar:

  1. Djurens parti?? visste inte ens att de fanns!! jag kanske bör också överväga att rösta på dem :P det finns verkligen inte så många bra alternativ :/ på tal om feminister, har du sett att extrem feministerna driver en konto på instagram som heter hejmens, där feminister lägger upp bilder på typ blodiga tamponger, blodiga trosor och allt som har med mens att göra!!! det är SÅÅÅÅÅ JÄVLA ÄCKLIGT! SNACKA OM ATT DET HÄR MED FEMINISMEN HAR SPÅRAT UR HEL!! :O.... USCH! / Kathy

    SvaraRadera