söndag 1 februari 2015

Recept - american proteinpancakes

Idag firar jag och min älskade hela 2 år! Tiden flyger fram.
Vi har ju bott på 5-stjärnigt hotell och gått på restaurang varje dag i en vecka, så det är vi ganska less på just nu, därför blir det lite mysigt hemmafirande.

Min lilla gåva blev en härlig frukost-brunch, eftersom han (och jag) börjat deffa lite smått efter att ha levt loppan ganska länge så fick det bli en dietvänlig men alldeles underbar brunch.

Bland annat så serverade jag american proteinpancakes.

Jag tänkte dela receptet som jag har fått härifrån och modifierat lite, jag gjorde dubbel sats och hade i vaniljprotein istället för au naturelle som i receptet på hemsidan. De blev fluffiga som american pancakes, något torra med fantastiskt goda och väldigt bra näringsvärden.



Till detta hade vi på en helt kalorifri sirap från Green Valley Ranch, att dom ens kan göra sådant är helt otroligt, och den smakar som vanlig maple syrup!

2 rågade dl havregryn
2 skopor vanilj whey-proteinpulver
4 tsk bakpulver
4 msk mandelmjöl
2 dl flytande äggvita

Mixa först ihop dom torra ingredienserna, havregrynet ska bli som pulver, sen i med äggvitan och stek på låg värme. Jag stekte på 6 av 9 och det blev bra.

Klutta dock inte på för mycket i en och samma för då kan dom bli väldigt tjocka.
Återigen, tack till Robin Andersson för detta fantastiska recept, all cred till honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar