onsdag 30 oktober 2013

Och jag krigar på.

Jag har varit lätt frånvarande på sistone, det blir lätt så när "livet kommer emellan" som det så fint heter, det borde ju egentligen innebära att jag har något spännande projekt igång eller liknande, men nej, det handlar mest om möbler som borde bli ihopsatta, kläder som borde bli tvättade och golv som borde bli dammsugade (kan man ens säga så?)

När jag satt ensam på caféet innan passfotograferingen och min mobil nästan var död kom jag på en liten apparat som jag faktiskt skulle ha användning för - en ipad. Åh, vet ni hur mycket jag saknar att skriva?
Jag älskar ju att skriva!

Nästa gång jag är ledig en vardag ska jag parkera arslet på ett mysigt café och skriva för glatta livet. Novell, blogginlägg, whatever, det får mig att må så bra.

Träningen går bra, jag kör som vanligt 4-5 gånger i veckan, kosten hade jag helt tappat motivationen med men den börjar så sakteliga komma tillbaka. 
Jag har säkert gått upp, men jag vägrar väga mig om jag inte vet att jag kommer "gilla" resultatet. Jag förstår att det låter lite ätstört men jag vill inte att vikt och/eller vågens siffror ska generera i någon slags ångest och därför låter jag bli om jag tror att jag på något sätt kan bli "missnöjd" med resultatet.

Jag har kommit in i en period där jag får träningsvärk nästan hela tiden, vet inte om det beror på att jag tar i mer?
Förra veckan testade jag att göra "riktiga" crunches (magövning) istället för att träna magen i maskin - jag kunde inte garva på typ en vecka, det gjorde så ont.

(Det finns olika crunches, just denna bilden föreställer en övning som tränar de nedre magmusklerna)


Det fina med träning är att den går att variera och anpassa i all oändlighet, vissa övningar gillar man inte och då går det alldeles utmärkt att ersätta dessa med någon annan övning som tränar samma muskel (oftast)

En övning som jag hat-älskar är squats, det är den i särklass bästa ben/röv-övningen där man går ner i sittande ställning för att sedan ta sig upp igen, med tyngd i form av en skivstång i en smith eller en lös vikt om man klarar av att hålla balansen.



Fy, fy, fy fan säger jag bara. Denna övningen är så jävla jobbig och ända sedan jag fick göra den första gången hos min PT har jag bävat när det är dags. Men den är grymt effektiv och det är skönt - när man är klar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar