lördag 17 augusti 2013

IKEA-möblers påverkan på den psykiska hälsan

Det här med IKEA-möbler och dess påverkan på den psykiska hälsan.

Så här ser köksgolvet ut för tillfället:

Jo men visst, det är som vanligt när det kommer till "Extreme Home Makeover", hemmafixar-edition.
Idéerna flödar okontrollerat "ja men det är bara att göra så här och så här, och att sätta ihop en IKEA-möbel är lika enkelt som att bre en smörgås".

Min eufori av att montera ihop vår nya hallbyrå förtogs när jag råkade gängpaja en skruv. Skitskruven ville inte ner i hålet och mitt ihärdiga skruvande lämnade en stor krater i skruven.

Nu sitter den där den sitter. Alldeles för löst och demolerad. 
"Jag rör inte dom där korta tjocka skruvarna!" sa jag uppgivet till min sambo "det får du göra!"

Till saken hör också att jag är envis som en åsna när det kommer till att klara saker själv. Jag ska klara det utan hjälp och jag föreställer mig hur jag i slutet av dagen skulle ha monterat ihop den färdiga byrån alldeles själv.

Istället ligger mitt verk i sorgliga bitar över hela vardagsrumsgolvet. 
Jag förstår nu att det inte är IKEA-möblerna i sig som driver folk till vansinnets rand - det är urgröpta skruvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar