onsdag 28 augusti 2013

Vilka kosttillskott vid träning?

Jag kan bara svara på vad jag själv tar och det är två saker;

Proteinpulver: Proteinshakes tar jag som ett snabbt mellanmål när jag exempelvis inte hinner hem och äta mellan jobb och träning.
I övrigt kan proteinpulver också användas i bakning och när man gör "nyttiga" desserter.
BCAA: Detta är något som egentligen inte är nödvändigt för min del, det tar jag bara när jag är väldigt trött och behöver en verkligt snabb skjuts.

Annat än de här två tillskotten får jag all min energi från näringsrik kost.
Är man inte en avancerad body builder kan jag tycka att proppa i sig 5 olika kosttillskott och proteinpulver är helt onödigt, det kommer dessutom inte ge någon särskild effekt som inte näringsrik kost ger heller.

Bara ett tips.

1 kommentar:

  1. Där kan jag inte hålla med dig. Användning av kosttillskott är inte enbart för avancerade bodybuilders utan för alla som tar träningen som ngt seriöst. Det är bara ett extra hjälp för att komma närmare och snabbare målet. Jag har fått snabbare resultat av min träning sedan jag började använda mina och jag är inte den enda som upplever samma sak. Självklart är det viktigaste en näringsrik kost, men lite extra hjälp är inte fel!

    SvaraRadera