tisdag 20 augusti 2013

Sagan om den omonterbara hyllan.

Fyra väggskenor som ska borras upp. Sedan hyllor som man klickar i. Låter lätt va?

Så efter jag äntligen hade borren och min kunniga snickar-bror med mig trodde jag att saken var biff.
Det var den inte.

Skenorna ville inte haka i som de skulle, skenorna ville inte heller glida från sida till sida utan våld och smärre vredesutbrott.

Efter två timmars ut och inborrande, läsande i trettiotvå olika manualer var allt klart och det enda som var kvar var att skruva fast de så omsorgsfullt mätta skenorna.
Tills det gick upp för oss att skruvarna vi hade var för långa.

Status: lägenheten ser fortfarande ut som en krigszon med IKEA-kassar med skruvar och pryttlar överallt blandat med lite hyllor som ligger här och var på golvet.

Så innan ni köper Algot garderobssystem rekommenderar jag starkt att ni tar era blodtrycksmediciner eller ännu bättre - kanske en näve valium eller liten hutt valfri alkoholhaltig dryck.

Vi klarade det med nöd och näppe utan ett nervöst sammanbrott, men nu är det bara skruvarna som ska fast innan jag äntligen kan börja hänga in mina kläder och få lite ordning här. Det kommer bli så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar