lördag 15 februari 2014

Alla hjärtans-dag firande.

Igår började jag lipa. Inte för att jag var ledsen utan faktiskt av lycka.

Jag vet att det förväntas att man ska bli uppvaktad på alla hjärtans dag, men varje gång min kille gör något romantiskt för mig blir jag så lycklig.

Jag känner mig extra speciell och uppvaktad, en känsla som inte sitter helt fel måste jag erkänna.
När jag klev in genom dörren såg jag direkt att något stod på köksbordet. Det var en Victoria Secret Bodysplash, och inte vilken som helst utan coconut-doften som jag faktiskt varit och nosat på när vi var i USA och som var min favoritdoft - mitt i prick!

Sedan hade han köpt en konditoribit (han vet att jag är alldeles tossig i bakverk) som för övrigt smakade helt himmelskt.
Sedan hade han fixat en alldeles speciell middag som bestod av glaserade kycklingspett med en sallad bestående av buffelmozzarella, tomat och pesto.

Grädden på moset var efterrätt nummer 2 som var blåbärspaj med vaniljsås. Jag är ju barnsligt förtjust i sötsaker så man kan väl säga att jag var ganska nöjd med den alla hjärtans-middagen.



Av mig fick han en stor, fin ros och två questbars som jag vet att han älskar. 

Idag händer det inte mycket här i huset, mannen testar sin sproilans high-tech dator som jag är pyttelite avundsjuk på, den tar typ 30 sekunder att starta, no joke.
Jag sippar på en Cappuccino, det är nämligen så att exakt mitt emot vårat hus över en liten gata, cirka 30 sekunders promenix ligger ett Coffee Bean Café som faktiskt är väldigt mysigt. Det slog mig att man under lata dagar kan gå ner dit och köpa frukost om man vill.

Jag älskar verkligen läget på det här huset, även om vår lägenhet är en aning liten för oss två så har jag parkering utanför porten, 10 minuter in till stan, 2 minuter till tunnelbanan och 2 minuter med bil ut på essingeleden, om ens det! 

Jag är en bortskämd liten flicka, jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar