torsdag 13 februari 2014

Därför behövs alla hjärtans

Jag tycker att alla hjärtans dag är en fantastisk dag.

Den må vara komersiell, den må gynna handeln men ändå. Vi firar jesus alla förehavanden och dansar runt en balle i juni, varför inte fira kärleken?

Folk säger alltid saker som "amen vadå, man kan väl göra saker för sin partner året runt", men hur ofta gör man det då med handen på hjärtat?
Alla hjärtans ger en putt i baken när det kommer till romantik, jag skulle inte vilja kalla det påtvingat utan snarare lite draghjälp och en påminnelse om hur viktigt det är att se och bekräfta varandra.

Sen är alla hjärtans inte heller en dag enbart för kärlekskranka par utan för all typ av kärlek. En vän till mig sin för närvarande är singel firar sin alla hjärtans dag med sina föräldrar. De äter god mat och hjärtformad tårta, hur mysigt är inte det?

Alla hjärtans är en dag som man kan ägna åt vem som helst som man älskar, ett blombud kan man lika gärna skicka till sin bästa kompis.

Dessutom, i gråa februari kunde inte den här dagen komma bättre lämpad.

Jag avslutar inlägget med en låt som jag tillägnar min älskade. Puss på er.




I 'll follow you down through the eye of the storm
Don't worry I'll keep you warm.
I'll follow you down while we're passing through space
I don't care if we fall from grace
I'll follow you down

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar