fredag 3 maj 2013

Besatthet

Jag hamnade i ett intressant samtal med en ätstörd tjej vars blogg jag snubblade in på.

Hon frågade mig "Hur är det att inte vara ätstörd?", det var så längesedan hon själv var frisk att hon hade glömt bort och jag var tvungen att tänka efter en stund. Hur är det egentligen?

Jag tror att det viktiga är att när man förändrar kost eller anammar en "hälsosam" livsstil gäller det att vara försiktig med att inte bli för besatt av det man gör.
Jag går inte runt hela dagarna och tänker "hur ska jag vara nyttig?" eller "åh vad nyttig jag är!" jag äter det jag äter, utesluter socker ur alla livsmedel och så var det inte så mycket mer med det.

Livet är ju så mycket mer än bara mat egentligen och jag tror att mycket handlar om att det ska bli en självklar och okomplicerad del av ens vardag, snarare än det som hela världen kretsar kring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar