tisdag 14 maj 2013

Bra-dålig-dag!

Dagen började fantastiskt, jag var ledig idag så jag bestämde mig tidigare i veckan att faktiskt göra något. Jag och pappa har pratat om att gå på museum någon dag så vi gjorde slag i saken och drog till fjärilsmuseet.

Det var jättemysigt att umgås lite bara han och jag. Själva Fjärilshuset måste jag säga var lite överskattat. Kollar man på hemsidan kan man tro att man går runt i värsta djungeln med massor av fjärilar och exotiska fåglar, riktigt så var det inte. 

Papegojorna satt i en voljär och det var mest fjärilar av samma sort, dessutom är det ganska litet därinne. Men vad gör väl det? Vi hade jättetrevlig och avslutade rundan med en liten lunch.

Nu har jag tagit en kopp kaffe och läst Söndagsbilagan, pappa ligger i sängen och läser en historietidning. Tyst och skönt.

Det negativa med dagen är att det är dags för "den" veckan, vilket gör att jag blir väldigt inaktiv och humöret är inte på topp.

Som grädde på moset börjar jag också känna mig dålig. Nästan alla är eller har varit sjuka på jobbet. Jag börjar känna den där diffusa huvudvärken och halsontet, ni vet när man känner sig dålig fast ändå inte?

Förut när jag känt så har det ju gått tillbaka så småningom, jag hoppas att det gör det nu med men just nu mår jag inget vidare om jag ska vara ärlig.

Jag ska inte klaga, jag har varit extremt frisk denna vintern och sluppit både det ena och det andra. Nu ska jag kolla på Partaj på kanal 5 play och hoppas att jag mår bättre snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar