onsdag 1 maj 2013

Warzawa och shoppingfynd.

Jag vill börja inlägget med en liten spark i arslet till SATS - gymmet är underbart på all dess vis, men det är typ bara 2 anläggningar i Stockholm som har öppet idag, när alla är lediga (dock inte jag).

Därför kommer jag svika SATS idag och gå till 24/7 där jag fortfarande har mitt medlemskap kvar, förvisso kostar det bara 199kr i månaden men jag hade tänkt säga upp det, nu tvekar jag dock med tanke på SATS ganska snäva öppettider för oss som har oregelbundna och knepiga arbetstider.

Hur som helst, dagens pass får bli efter jobbet, jag hade en jättetrevlig Valborgsmiddag med hjärtat med vänner igår, vi kom hem sent och det blev inte rimligt att gå upp klockan 8 för att träna så nu får jag istället gå efter jobbet.

Jo just det! Jag var ju Warzawa med jobbet i helgen. Det var jättemysigt, men som vanligt när man reser "kollektivt" finns det inte så mycket utrymme att bara vara eller sticka iväg på egna bravader utan dagsschemat är ganska tidspressat.

Det jag såg av Warzawa var en stad på väg uppåt, jag hann bara se en glimt av deras gamla stad men den såg ut att vara fin, de har ju krävts ett enormt arbete att bygga upp Polen igen med tanke på att det mesta blev jämnat med marken under andra världskriget och sedan hamnade stackarna i klorna på Sovjet.



Det var inte fullt så billigt som jag hade trott, faktiskt inte särskilt billigt alls vad gäller kläder och sådant, däremot cigg, mat på restauranger och sådant var det.

Jag hade tänkt shoppa massor med kläder men hittade inget spännande på den fronten, istället gick jag nuts på Sephora och köpte nagellack som jag har suktat efter sedan långt innan de öppnade i Sverige, då framförallt spaceade sådana med mycket glitter eller holografisk effekt, även detta rosa som är på bild nedanför.





Som alla brud, brudiga brudar blev även jag exalterad när jag fick entra Victorias Secret som mig veterligen bara finns på Arlanda i Sverige. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte varför man blir så till sig, som en kollega sa "deras hudlotions och bodyslash påminner om de från HM" och ja, hon har en poäng, dessutom säljs inga underkläder varken på Victorias Secret på Arlanda eller i Polen.

Varför har jag ingen aning om, det går bara att köpa trosor, men jag antar att deras fantastiska påsar och känslan av lyx gör att man blir så förälskad, jag kom hem med en mängd bodylotions, bodysplashs, ett par trosor, en parfym och ett gudomligt doftande läppglans.

Jag köpte ett par ballerina på Deichmann som ju finns här i Sverige, det var ett impulsköp eftersom jag ville ha något snyggt på mig på kvällen men visste att jag inte skulle orka klackar.
Det kan vara mitt första lyckade impulsköp för det är bannemig de skönaste ballerinaskorna jag haft på mig! Jag som annars brukar få skoskav. Lite tur ska man ha.




Min fina bulle jag fick i håret av Frida under middagen.

Ja, nej nu får det väl ändå vara färdigleffat för idag. Jag återkommer med lite åsiktsbajsande senare idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar