onsdag 29 maj 2013

Korkade öppettider.

Jag har verkligen aldrig förstått mig på det här med korkade öppettider.
Till exempel var jag igår tvungen att offra min lunch för att gå till banken och hämta ut en ny internetdosa.

Swedbank har nämligen öppet 10-15 på vardagar, det vill säga att de med normala arbetstider
har inte en sportslig att hinna dit varken före eller efter arbetstid.
Jag förstår verkligen inte konceptet. Man har heller ingen direkt lust att ta sig in till hamngatan för att hämta ut en sketen dosa som tar ca 5 minuter.

Samma sak är det med vårdcentralen och många andra vårdinrättningar, man har dels telefontid i några timmar som man måste passa in och som iblanda fulls upp. Som om inte det vore nog så har de läkartider fram till klockan 5. Återigen, om man inte är banktjänsteman och jobbar mellan 10 och 15 måste man förlita sig på att chefen är snäll och låter en gå.

Det är därför jag har bytt vårdcentral, den är ta mig fan bäst i hela Stockholm öppet 7-22 alla dagar, även helger och man kan ringa och boka tid under hela öppettiden.

Då kan även vi som jobbar gå och träffa en läkare. Men gå till banken kan vi baske mig inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar