torsdag 2 maj 2013

Dåligt pass

Igår blev ett riktigt dåligt träningspass.

Dels var jag egentligen för trött, att träna efter 21 var tydligen inte min grej, dels fanns inte samma maskiner på Fitness 24/7 som på SATS. Eftersom jag fortfarande är nybörjare och saker och ting är krångliga nog blir det ännu svårare när jag inte är på "mitt" gym där jag känner igen allt.

Jag hann aldrig köra någon crosstraining efter passet heller, jag ville bara hem.

Det var en kille som förbryllade mig otroligt mycket när jag var där.
En ganska tunn kille stod med en alldeles, alldeles för tung skivstång, istället för att göra reps med en vikt han orkade så tog han istället i för kung och fosterland för att hålla uppe skivstången.
Han darrade i hela benen och höll flera gånger på att vackla och trilla i marken.

Så gjorde han ungefär tre gånger. Han lyfte skivstången, höll den i så många sekunder han orkade (han rörde inte på armarna under tiden) och la tillbaka den.

Vad är det för spännande träning han sysslar med? Ryggknäckarpass?

Jag klarade inte ens av att titta åt hans håll, det kändes som det när som helst skulle kunna säga "knak" och att hans ryggrad skulle gå av på mitten.

Usch, dessutom vet alla, till och med folk som aldrig har lyft en hantel i hela sitt liv att sådan träning är helt, totalt, värdelöst om man vill bygga muskler, tre alldeles för tunga lyft och sedan promenera hem?

 När jag väl skulle hem så var vi ett gäng som blev inlåsta på Fitness, eftersom de har öppet 24 timmar om dygnet och själva gymmet ligger inuti Huvudsta Centrum så finns en nattutgång när själva centrumet är stängt som då inte fungerade.
Vi ryckte och slet i dörrarna, ringde gymmets jour med mera.
"Vad händer om det skulle börja brinna här?" sa en tjej och det hade jag inte ens tänkt på själv men det var en minst sagt obehaglig tanke.

Det slog mig då att så fort problem uppstår så är människor så snabba på att mobilisera sig. Vi säger inte ett knyst till främlingar förutom när saker händer som att tunnelbanan stannar eller liknande, först då börjar man shit chatta lite med varandra.

Vi kom i alla fall ut till slut.
"Jävla luffar-gym" sa en kille, och ja, Fitness 24/7 är lite luffigt men mer kan man väl inte förvänta sig för 199kr i månaden? Eller jo, man kan förvänta sig att kunna komma ut ur gymmet.

Skitsamma, idag är det nya tag, rygg står på schemat idag och abropå rygg är mitt skulderblad är fortfarande mer eller mindre urballad. Jag har satt mig på väntelista till Naprapathögskolan, en vanlig naprapat kostar cirkus 500 spänn i timmen och helst ska man gå flera gånger om det ska bli någon skillnad.

Jag får försöka tigga lite massage av en viss person och komma på en riktigt bra muta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar