söndag 19 maj 2013

Lite om deffen

Jahopp, här sitter jag och mobilbloggar från en nästan död mobil medan pojken sliter på gymmet. Vi ska till hans bror och titta på hockeymatchen som går ikväll. Jag har lite svårt för betydelsefulla matcher, det är så spännande och nerkittlande att man nästan skiter ner sig.

Snart är deffen över, jag har inte satt ett exakt datum men någon gång i juni blir det.
Jag får många kommentarer när jag väl nämner det vilket jag inte gör i onödan. Dels är det ganska ointressant för andra vad jag äter och inte. Sedan vill jag inte trigga igång dålig kroppsuppfattning eller ångest hos någon annan.
Jag vet själv hur det är som tjej när andra tjatar om kosthållning och så vidare. Man blir stressad och pressad.

Jag får ofta kommentaren "men inte behöver väl du..." och nej, jag anser inte art jag är fet eller har varit, jag lägger bara grunden för det som ska bli en muskulös och välmående kropp. Jag svälter mig inte (det går inte om man tränar) tvärtom är jag alltid mätt och belåten, men utesluter helt socker och i viss mån kolhydrater.

Man ska göra det man mår bra av, alla gillar inte att träna och så får det vara. Alla vill heller inte ha och ska inte ha en "fitnesskropp". Kort sagt - gör det själen mår bra av, oavsett om det är att äta en glass i solen eller dricka bira med vänner. Eller bara äta och inte bry sig om vad det är, träning och hälsa ska INTE vara drivet av ångest.

Det är inte heller så att jag lever så här för att min kille är träningsnörd och kostrådgivare, att han på nåt sätt trycker på. Däremot har han kunskapen man måste ha om man ska genomföra detta så visst är han en stor hjälp och inspiration. Men för att orka pallra sig iväg till gymmet 4 dagar i veckan krävs det en vilja och motivation från eget håll, för det är ingen lätt sak alla gånger.

Så, mina vänner, älska era kroppar, det gjorde jag innan jag började, jag älskade varje centimeter på den, det gör jag nu med. Lev som ni önskar och gör det ni mår bra av. För mig är detta ett nyvunnet intresse och jag njuter fortfarande av det goda i livet, så som alla borde göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar