tisdag 28 maj 2013

När kroppen säger nej.

Idag var faktiskt första gången jag någonsin gått ifrån ett gympass utan att ha avslutat det.

Jag sov runt 4 timmar igår natt och har varit helt utmattad större delen av dagen. Vid tidpunkten hade jag inte heller ätit ett ordentligt mål mat på runt 8 timmar.

Jag sätter mig i första maskinen, kollar på klockan och inser att jag har rätt bråttom om jag ska hinna hem så att jag kan lägga mig i tid och få igen dom timmarnas sömn.

Efter bara andra setet orkar jag inte ens 6 reps av 10, känner mattheten och hur det börjar snurra i skallen. Dessutom gillar min mage tydligen inte keso, något jag har misstänkt förut men idag fick jag det svart på vitt när den i sedvanlig ordning när den inte gillar något började blåsa upp sig till en ballong.

Jag avslutade och åkte istället hem till mitt "flickrum", känns nästan konstigt att vara hemma eftersom jag nästan aldrig sover här längre.

På hemvägen köpte jag en hel grillad kyckling på Coop. När jag tar ut den ur förpackningen och skär upp den så bara faller den isär, alla delar lossnar utan ansträngning och jag får en känsla av att den kycklingen inte är bra skit om man säger så.

Efter ett par tuggor börjar jag må illa. Kycklingköttet är helt jävla mosigt, just nu känner jag trots hunger att jag aldrig mer vill äta mat i hela mitt liv, fy fasen vad äckligt det var!

Som tur var är veckan inte slut igen, så imorgon ska jag slutföra samma pass som jag försökte påbörja idag, då pigg, utvilad och inte vrålhungrig.

Just nu tänkte jag sjunka ner i ett bad som jag inte gjort på väldigt länge och sedan faktiskt dyka rakt ner i sängen.

Känns dock väldigt märkligt att ens tänka på att gå och lägga sig när det är dagsljus ute, men jag behöver verkligen energin.

Hoppas den mosiga kycklingen stannar i magen bara. Blir spyfärdig av blotta tanken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar