tisdag 23 april 2013

Gymetikett och tidsbrist

Igår fann jag mig själv, sittandes på sängen bland resväskor utspridda på golvet tillsammans med kläder och annat, tänkandes på allt jag hade velat hinna med den dagen. Då var klockan 22:40, jag skulle egentligen behövt somna för längesen.

Jag hade velat ta en ordentlig dusch, städa, börja packa för jobbresan i helgen och kolla lite på "Buck", dokumentären om den där hästmannen som jag har börjat se om.
Istället dök jag rakt ner i kudden och vaknade 20 minuter för sent i morse, jag hann äta frukost och sedan fly ut till bilen.

Hur gör folk egentligen? Framför allt - hur gör folk med familj? Ibland känns det som de få stunder man har över aldrig går till något nöje utan mer till tvätten som väntar eller rummet som är överbelamrat med skit.

Oh well, nog om det.

Jag känner mig fortfarande smått bortkommen på gymmet, men jag måste säga att jag gillar SATS mycket, mycket mer än 24/7. Det är mer yta, mindre trängsel, fräscht och ett mycket större utbud på maskiner. 
Jag är inte helt innefattad med de sociala koderna på gymmet än, de dolda reglerna. 
Exempelvis om en muskelknutte sitter framför spegeln och kör reps och bänken jag ska använda är placerad lite framför - är det meningen att jag ska flytta på den så att han kan fortsätta spegla sig eller kan man bara slå sig ner?



Sedan är jag alltid rädd att jag ska råka dänga till någon när jag bär omkring på skivstångar etcetera. 
3kg hantlar lyfter jag, herregud, folk kommer snart undra om jag går på anabola, men nej, det är ren och skär muskelstyrka.

I morgon fyller pappa år för övrigt. Alla fyller år i april, mycket action där på sensommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar