fredag 10 januari 2014

Beslutsångestens mardrömsnation

Lider man av beslutsångest är USA helt klart mardrömsresemålet.

När jag skulle köpa värltabletter idag stod jag framför hyllmeter av olika sorter.
Det ADD-hjärnor har mest svårigheter med är just att sortera intryck vilket är en ordentlig utmaning när man går i butiker här.

Det räcker med en vanlig matvarubutik, bara flingorna har metervis med hyllor på båda sidor och att välja ett paket bland tusentals sorter orsakar major brain meltdown.

Ibland blir jag på riktigt yr och måste hålla händerna vid sidan av ögonen för att minska ner synfältet lite - det är för enormt! 

Middagen idag blev pizza på Papa Johns, vi hade kört en benpass innan så det var inte så farligt, man får räkna med att lägga på sig när man är här, det är trots allt Amerika vi talar om.

Jag tycker det är så spännande att smaka nya, inhemska saker som inte finns i Sverige. 
Jag har bestämt att jag måste äta på Dunkin Donuts någon dag, jag har aldrig smakat en sån donut, det närmaste jag har kommit är farmors sockermunkar, men de är ju inte så pjåkiga de heller, vi får se om Dunkin kan mäta sig med hennes.

Nu ska vi sova och ni ska snart kliva upp. Puss och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar