tisdag 14 januari 2014

Michael Kors

Så idag blev jag ägare till min första äkta märkesväska, kändes nästan som ett heligt ögonblick. Priset i en svensk butik ligger runt 3500, vad betalade då jag? 1100 riksdaler.


Nu har jag skrivit en lista på saker jag ska köpa med mig härifrån, på den finns bland annat skinnstövlar, en fin klocka och lite kläder till en ny basgraderob så som blusar och koftor. 

Jag tror shoppingen blir lite enklare när man har klara mål.

Vi har, förutom att shoppa även tränat på morgonen (jag och grabbarna), sedan var vi på en mexikansk restaurang med halvbra mat och en utomordentligt arrogant bartender som medvetet ignorerade oss till en milda grad att min käresta faktiskt blev förbannad och sa till honom.

När Christoffer till slut frågade vad hans problem var blev svaret "You" trots att vi fram till den här punkten stått tysta och väntat på att få beställa. Märkligt.

Och just det! I söndags ringde jag ranchen som då var stängd, men lämnade ett meddelande på deras telefonsvarare och imorse medan jag var på gymmet ringde tydligen en jättetrevlig tjej tillbaka och frågade efter mig.

Imorgon ska jag ringa tillbaka - nu håller vi bara tummarna för att det finns några lediga tider! Alla andra är så snälla som tänker skjutsa dit mig för min skull, de tycker till och med det ska bli lite kul att besöka ranchen.

Puss på er så hörs vi snart igen.
Och just det - till mina familjemedlemmar - om ni vill ha något från USA får ni säga till eller skriva meddelande på Facebook. Den i familjen som läser detta får gärna vidarefordra detta till andra i familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar