torsdag 30 januari 2014

Det märks...

Vem av mig och min partner som är mest exalterad över vår stundande 1-års dag på lördag.

Jag har googlat igenom varenda restaurang i hela Stockholm, kollat menyer, prislistor, recensioner och utsikt. Min sambo har väl mer eller mindre sagt att så länge jag är glad så är han glad. Hans enda önskemål är att det ska vara hyfsat lätt att ta sig med bil och det skriver jag under på.

Helt ärligt så är de enda kompenenterna jag bryr mig om är:
- Att vara med min sambo
- Att äta gott och ha en mysig dag, sedan om det är med take-away mat med tända ljus i lägenheten eller på restaurang spelar mindre roll, men visst är det lite mysigt att gå ut och äta dagen till ära.

Jag har i alla fall planerat att vi ska äta en mysfrukost med nybakt bröd och färskpressad juice, sedan får vi se vad dagen bjuder på och en god middag, jag ska bara försöka försöka få karln att bidra med sin åsikt om vilket ställe han helst vill gå till av mina förslag, för jag har lite beslutsångest i dagsläget.

Jag har lite svårt för klassisk restaurangmat, de flesta "bra"restaurangerna har ofta helt konstiga rätter, som den här från Himlen Därtill (en av Stockholms dyraste restauranger):

BLODDUVA MED KASTANJER, BRYSSELKÅL OCH PORTVINSKY.

Någon som vill paya 375 spänn för blodduva med brysselkål liksom? Bara namnet får mig att tappa aptiten, tänker på en stadsduva som en katt har ätit upp huvudet på ungefär.

Jag gillar ordentliga portioner och vällagad mat men utan alltför många krusiduller och konstiga komponenter (hej förortskrogar!).

Vi får se vad det blir men hur det än blir kan det inte bli en dålig dag, för just den dagen har jag varit tillsammans med min älskade i ett helt år, det känns underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar