söndag 12 januari 2014

Ren eufori

Ni vet när livet känns så härligt att det kittlar i maggropen? Så känns det nästan hela tiden när jag är här, men idag var det en specifik stund som utmärkte sig.

De andra skulle åka och spela golf idag. Eftersom jag kände att det var dags att ta tag i brännan stannade jag kvar hemma.

Jag har legat vid poolen, solat, badat och läst min bok. 
Ciggen var slut och jag bestämde mig för att ta en av cyklarna som finns här i huset och ta en tur till affären.



Så jag cyklade i solnedgången till affären. På ditvägen stötte jag på en solbränd gubbe som presenterade sig som John. Han berättade att han var från Italien men hade flyttat till New York för 15 år sedan och till slut hamnat här, han var ute och gick med sin fluffiga lilla hund, som många andra här i Florida har.

Han frågade var jag kom ifrån och vi skiljdes åt med ett "Nice to meet you!".

På hemvägen stötte jag på en liten pojke och hans mamma. Pojken vände tryckte in ansiktet mot mammans ben när jag hälsade men när jag hade ryggen mot honom fick jag höra ett glatt "byyyeee" när jag cyklade i väg.



Jag slungades tillbaka till barndomen. När man var en 8 år och cyklade runt med kompisarna på gården under varma sommarkvällar.



Jag kände bara en sån enorm lycka över att vara här, i paradiset med min älskade man och hans fina familj.

En lycka över att all ångest och stress över vardagliga ting faktiskt är borta. Att jag äntligen får vila mina sinnen. Dessutom upptäckte jag att det finns en nagelsalong inom cykelavstånd.

Kan livet bli så mycket bättre? Undrar jag.

2 kommentarer:

  1. Hej har du träffat rebecka ??? Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebecka befinner sig 2 timmar från mig enkel bilresa, det är inte helt enkelt att hitta någon som vill ägna en hel dag åt att köra fram och tillbaka, men jag har sagt att hon är jättevälkommen hit till vårt hus om hon vill!

      Radera