måndag 6 januari 2014

Första dagen i USA

Tycka vad man vill om USA som nation men min största förvåning så här efter första dagen är hur fruktansvärt artiga amerikanerna är! Skillnaden mot oss svenskar som mumlar "oj" när man råkar tackla Gerda 89 så hon trillar och bryter lårbenshalsen.

Alla ler mot en, säger "I'm sorry" fastän de inte snuddat än. Överallt heter man "honey" eller "darling"

Servicenivån är skyhög och otrevliga butiksbiträden verkar inte existera i det här landet.

Men nu ska jag försöka sammanfatta allt kort så ingen somnar halvvägs genom inlägget, så här kommer några high-lights:

- Innan man är kontrollerad och godkänd får man icke beträda amerikansk mark på flygplatsen, därför finns broar från flygplansentrén till shufflebusen.

- Imigration controlen blev så överfull att vi fick vänta på planet med alla bölande ungar innan vi ens fick kliva av.

- Jag hade med mig narkotiklassade läkemedel men Christoffer var den som fick en extra security check.

- Jag lyckades välta en "vägg" på Arlanda som visade hur stort handbagage man fick ha med sig.

- Vädret är tidvis mulet men imorse var det jättevarmt! 

- Huset vi bor i har utsikt mot en jättefin kanal och vi har både pool och bubbelpool.

- Affärerna är enorma, priserna underbara och dom har så mycket snygga och bra grejer att man får panik.

Det får bli allt for now, vi ska strax pipa iväg till gymmet och ikväll ska vi grilla är det tänkt.

Puss och kram! 

1 kommentar:

  1. åh ENJOY alltså! på många sätt bästa landet! (alltså också på så himla många sätt inte, men för turister är det niiiiiiiiice) ge allt och ha kul

    SvaraRadera