lördag 18 januari 2014

Mysig dag på golfbanan.

Idag begav vi oss alla iväg till golfbanan och jag hakade på för ovanlighetens skull. Dels för att jag ville umgås med dom andra men också för att jag ville få lite sol och för att naturen kring banan är så vacker.

Det har varit klarblå himmel idag men lite kallt för att vara Florida (runt 17-18 grader) och det blev rätt kallt att åka runt i golfbilarna när det blåste, så svärmor spelade bara 6 hål, sen satte vi oss på uteserveringen vid klubbhuset.

Där var det dock varmare, vi blev ordentligt stekta och fick förmodligen rätt mycket färg (hoppas). Vi åt god mat och blev bjudna på kaffe och kaka av vår gulliga servitris som direkt drog av svärmors mat från notan när hon inte tyckte det var så gott.


Jag såg två sköldpaddor som jag försökte fota men dom små jäklarna ilade fort ner i vattnet så fort man kom nära.

Nu är vi på väg hem i solnedgången, det blir nog någon god middag ute. 
Imorgon håller vi tummarna för att det blir ordentligt varmt för då ska vi steka på beachen.
Adios!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar