tisdag 22 april 2014

Braiga saker and good news (bildbomb)

- Jag har upptäckt proteinpudding.
Min pojkvän kom hem med denna makalösa produkt. Holy macarony, förutom att näringsvärdena är totalt jävla awesome så är dom himmelskt goda och så otroligt enkla att göra! Mixa med mjölk - in i kylen i 5 minuter et voila! Jag kommer aldrig mer behöva bråka med en menscraving i hela mitt liv - aldrig!

Och vet ni vad som är ännu bättre då? Min IBS-mage slår inte bakut! Är inte det fantastiskt så säg?!


- Massor med födelsedagskalas.
På fredag fyller min pappa år men ska firas på lördag. Eftersom han egentligen inte ville fira men gav med sig efter lite övertalning så bestämde jag och brodern min att han inte ska behöva hålla i någon bjudning, utan bara sätta på kaffekokaren så kommer vi dit och sköter resten, tårta, middag, han behöver bara sitta i soffan och se så där ball ut som bara han kan.

Jag älskar födelsedagar, för hur betydelselösa man kan tycka att dom är så ger det en ursäkt för folk att faktiskt träffas vilket man annars kan vara lite dålig på när man drunknar i vardagen.
Det behöver inte vara så komplicerat, lite kaffe och bullar, bjud in folk och så var det klart.

En som mer fyller år snart är min mormor som fyller 70 (men ser ut som typ 55-60, oförskämt bra för sin ålder, den kvinnan har stil!)
Det ska firas med buller och bång, extra kul är att vi inte ska fira i Stockholm utan vi kommer fira nere hos henne i Falköping, hos en vän till henne som har vandrarhem och catering, det ska faktiskt bli otroligt mysigt att komma bort från Storstaden om så bara för en helg, det kan man behöva ibland.

- Våren.
Jesus Krist, herregud och så vidare, lyckan går inte att beskriva! Jag är ju sommarbarn ända ut i fingerspetsarna och grinar av lycka när jag ser löven på träden sakta börja veckla ut sig och när humlorna lite halvklumpigt brummar förbi ens huvud (men dom är ju så söta och ulliga!)

Dock sörjer jag lite att vi inte har någon balkong, eller det sörjer jag ganska mycket, men det har jag löst på ett annat sätt - jag bara traskar rakt ut!
Häromdagen när min karl fortfarande låg och snarkade i sängen gick jag till cafét som ligger på andra sidan gatan, köpte mig deras goda Cappuccino och satte arslet rakt på gräset i parken. Där satt jag under ett träd ackompanjerad av en ihärdigt vrålande fiskmås. 



På helgerna har jag börjat gå promenader efter frukost, allt för att få ta del av solen så mycket det bara går. Har man ingen balkong får man lov att vara lite kreativ, det är inte det lättaste att hitta fina gräsplättar alltid här i storstaden och bänkarna är ofta redan paxade av sommarglada alkisar, men Telefonplan är ändå väldigt fint på det sättet.

Jag insåg dessutom när jag började gå runt Midsommarkransen att jag faktiskt bor i världens mysigaste stadsdel! Midsommarkransen och Aspudden är ju som små mysstäder med gamla, pittoreska hus och jag har gångavstånd till allt detta. Det kan ju inte bli annat än bra.

Denna sommaren har jag även tänkt att jag faktiskt ska utforska "kusten" lite mer här i Hägersten, jag har totalt missat att vi bor jättenära vattnet, det finns ju exempelvis Vinterviken och andra fina ställen man kan gå till om man är så hurtig.

Ja ni hör ju, jag blir som en tjackis på våren!

Nu ska jag nog ta mitt glada lilla arsle och dyka i säng. 

Vi hade minipåsk hemma hos oss, kändes vuxet.




Christoffers mormors lilla damphund Tintin och min fina påsktårta jag gjorde som blev helt himmelskt god.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar