måndag 7 april 2014

Goda plättar och IBS.

Tips: dom där plättarna, fruktansvärt goda! Det faktum att dom består av äggvita och proteinpulver gör det hela ännu festligare, det finns i princip inget onyttigt i dom små rackarna.

Dock är jag vrålhungrig, när jag jobbar kväll hamnar jag alltid ur fas med maten. Först äter jag frukost, sedan går jag och tränar, därefter är det snabba ryck att fixa i ordning sig inför jobbet, dessutom brukar jag inte vara särskilt hungrig.

Äta något litet vid platsen, sedan har jag lunchrast runt 15 och därefter är jag i princip utan mat fram till det att jag slutar.

Min IBS gör livet dessutom otroligt surt för mig eftersom det är så ofantligt många livsmedel som går bort, många av dem proteinrika och nyttiga, men som jag inte alls kan äta (t.ex keso, kvarg och så vidare). Lustigt nog tål jag snabba kolhydrater bättre så som risgrynsgröt och ljust bröd, men det är varken mättande eller särskilt bra för kroppen, så allt är hela tiden en kompromiss mellan vad som är nyttigt/bra och vad min mage pallar. 

Den balansgången är väldigt svår emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar