måndag 7 april 2014

Dagens benpass.

Idag jobbar jag kväll vilket innebär att jag får ta träningspasset innan jobbet. Jag älskar att träna på morgonen, dels så får man träna när man har som mest energi och sedan är man i princip ensam på gymmet = inga köer till maskinerna.

Veckans första pass är alltid ben, jag har fortfarande problem att få till squatsen, jag tycker det är svårt!
Som jag tidigare skrivit så är tekniken uteslutet det svåraste när det kommer till styrketräning, allt ligger i små detaljer, vinklar man benet lite åt ett visst håll tar det på en viss muskel och så vidare.

Ofta när jag tränar tillsammans med min sambo får jag veta att jag gör många övningar fel, kanske inte mycket fel, men ändå så pass att det behövs rättas till. 
Min PT sa något liknande sist vi tränade:
"Du är ju ingen nybörjare, du kan ju mycket, det enda man behöver är korrigera lite men annars gör du det mesta rätt".

Men det är också det som är med träning - man blir aldrig fullärd och jag är än så länge rookie inom området, så det är helt i sin ordning att jag inte gör allting rätt än.

Just nu sitter jag och dricker en halvgod Cappuccino från Pressbyrån, kollar på Malou efter 10. Om ett litet tag bär det av till jobbet, pigg och glad Kexchoklad (fast inte från Cloetta för den innehåller palmolja som kommer från skövlade regnskogar, just saying!)

Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar