tisdag 8 april 2014

När kroppen tackar för sig.

Det hör inte till vanligheterna att jag börjar grina. Än mindre p.g.a huvudvärk och magvärk, men idag hände det. Jag hade haft ont så länge under dagen och gjort som jag alltid brukar - tryckt undan det, tänkt att det snart skulle bli bättre.

Men det blev det inte, det blev sämre. Jag drack örtteer, jag åt med små tuggor och ändå blev det värre. Det var inte IBS:en denna gånger, det var något annat som gjorde att allt ballade ur.

Till slut började jag grina, jag orkade bara inte mer och som tur var har jag jordens underbaraste kollegor som gjorde att jag kunde gå hem en timme tidigare och vila.
Det är fortfarande inte bra, jag har ont i huvudet och magen, men just nu ligger jag så stilla det går i soffan så att skiten, förhoppningsvis ska passera.

Jag fick givetvis hoppa över bröst/triceppasset idag, om allt går som jag vill kan jag köra imorgon igen.
Jag lyckades i alla fall släpa min protesterande kropp till affären, för mat måste man ju ha. 
Där köpte jag bland annat jordgubbar, det är något med jordgubbar, spelar ingen roll hur sura dom är, det smakar sommar och det räcker för att man ska bli lyckliga. Just dessa var helt okej faktiskt, rätt söta för att vara så tidigt på året.


Sedan köpte jag även bovete, som trots namnet inte är något spannmål utan en ört, besläktad med bland annat rabarber. Bovete går att ha i müsli men även att göra gröt på vilket jag tänkte testa i morgon. Anledningen är att många med IBS upplever att just bovete fungerar även för krånglande magar. Vi får se, jag får testa lite grann till att börja med.


Nu ska jag nog kolla på Ponnyakuten och tycka synd om mig själv är tanken. Förhoppningsvis botar det min skallebank jag har just nu. Ha nu en mysig tisdagskväll i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar