måndag 18 november 2013

Bra PT-pass!

Igår var på en PT-lektion hos en SATS-PT som faktiskt var riktigt grym, jag vet vem det är sen innan och han är dessutom själv väldigt tränad så man kan ju känna sig trygg med att hans egna metoder faktiskt fungerar.

Vi tränade marklyft, squats och core-övningar.
Jag är väldigt vinglig när jag kör squats eftersom jag har dålig balans och svag bålmuskulatur, men det gick riktigt fint när vi körde och jag gillade att han precis som jag var mer fokuserad på teknik än tyngden (vissa PT:s har en tendens att vara enormt prestigekåta och vill att deras klient ska tävla i tyngdlyftning efter andra lektionen, men icke han)

Vi hann också köra igenom core-övningar som jag måste börja med att köra två gånger i veckan så som jag kör med ben.

Sedan frågade han var jag brukar ha ont, jag sa att jag brukar ha problem med smärtor kring nacken och axlarna, varpå han precis som min kille också påpekat, sa att jag måste köra mer baksida axlar än jag gör idag, så det ska också läggas in mer i mitt schema.

Jag var jätteglad när jag gick därifrån för jag har fått ny träningsmotivation, dels är det alltid kul att lära sig tekniker ordentligt (det är det som är svårt vad gäller styrketräning), sen är det alltid roligt att lära sig nya övningar som tar en framåt i träningen, mitt fokus ligger på att bygga synliga muskler, få bättre hållning och gärna bli av med ryggvärken, det känns som ett bra mål att sträva mot.

Min pojkvän är jätteduktig och det är ju han som har lagt upp hela mitt träningsschema, men när vi är och tränar vill ju han ha tid för sin egen träning så det kändes skönt att ha en timme med någon som var där för att fokusera bara på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar