måndag 18 november 2013

Proteinmockaruta

Igår var jag ledig så förutom att lära mig marklyft och ordentliga squats hos en PT eller få vansinnesutbrott på vår byrå så bakade jag också, även denna gång norpade jag ett recept från duktiga Emmy.

Detta blev inte alls lika bra som proteinmorotskakan, det kan ha berott på att jag bakade med vassleproteinpulver och inte kasein som man egentligen skulle haft. Den blev dock inte äcklig, ska sägas, jag tror nog att om jag får testa en gång till blir den bättre.



Vispa 3 ägg pösigt tillsammans med ½ dl Stevia strö. 
Rör i en separat bunke ihop 40 g chokladkasein, 1 dutt kakao, 10 g Pofiber och 2 tsk bakpulver. Tillsätt 100 g kvarg, 100 g finriven rödbeta, ½ dl kallt kaffe samt det torra till de uppvispade äggen och blanda till en jämn smet. Häll smeten i en springform och grädda på 175 grader i 25 minuter. Ta ut kakan och låt svalna under bakduk i några timmar. Vispa sedan ihop 100 g Philadelphiaost, 1 dl Sukrin melis och 1 dutt kakao till en frostning som du brer över kakan. Avsluta med att sprinkla över 10 g kokosflingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar