torsdag 7 november 2013

Ingenting är sockerfritt

På min lunchrast var jag inne på pressbyrån för att jag inte hade tagit med mig något mellanmål för kvällspasset och skulle kolla om det fanns något att köpa.

Det är ganska svårt att hitta mellanmål när man inte tål exempelvis keso eller nötter, där faller en ganska stor andel av de nyttiga alternativen bort.

Men så kikade jag på hyllan med bars och smoothies om det fanns något att hämta där.
Fyra hyllor med bars av olika slag. Det var med nötter, proteinpars, dietbars etc i all oändlighet och inte en enda var sockerfri, tvärtom var alla knökfulla med socker, det är liksom ingen större skillnad mot att ta en snickers. Möjligen att det är mer protein i just proteinbars men annars är det samma skit.

Kollar man på de proteindrinkar som fanns var det samma sak där, det fanns några med "low sugar" men det hjälper ju föga, bara det faktum att det finns socker i gör ju att man inte direkt vill ha det som mellanmål.

Om jag stoppar i mig socker ska det vara medvetet och av njutningsskäl, till exempel en efterrätt eller när jag festar till det med någon sötsak, inte när jag äter ett mellanmål.

Förstår inte hur det kan vara så svårt att göra saker utan socker i? Jag förstår verkligen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar