måndag 25 november 2013

Motivationen är det inget fel på.

Igår hade jag världens bästa ben-pass. Squatsen gick hur bra som helst nu när jag har fått en noggrann genomgång i tekniken med PT:n och jag lyckades pusha mig själv att ta i ordentligt.

Så här i novembermörkret är det inte fel på träningsmotivationen, inte alls. Vad jag däremot har problem med är motivationen att ta mig till gymmet. 

När man har kommit hem från jobbet och in i värmen känns det måttligt lockande att gå ut i kylan igen, men det känns alltid lika bra när man väl är på gymmet, sedan har jag ju en sambo som lite extra draghjälp med.

Det börjar ta sig i lägenheten med, vi har fått arslet ur vagnen och både satt ihop tv-möbeln och fått upp speglar och tavlor på väggarna. 
Nu är det bara lite fint pynt som fattas så är det riktigt mysigt i vårt lilla crib.

Idag ska jag testa att baka en saffranskaka som är deffmodifierad, jag tror den kommer bli riktigt god. Jag frågade min receptguru om råd och hon trodde också det kunde fungera med dom ändringar jag tänkte göra. Det återstår att se, jag återkommer med rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar