söndag 10 november 2013

Vad kränker ett ADD-barn?

Jag är en extremt svårkränkt människa.

Jag är uppväxt i en familj där ironi och sarkasm är en del av retoriken och jag kan säga att det skämtas ganska grovt i vår familj om allt och alla, men såklart med en stor portion kärlek.

Vad gäller min ADD så är det inget jag går runt och tänker på. Jag använder själv friskt uttryck som damp och add/adhd-unge, eftersom jag liksom inte bryr mig.
Jag vet att jag har det och så är det med det.

Jag tål det mesta, det enda som jag inte fixar är om någon kallar mig lat. Inte ens på skämt fixar jag det, jag kan liksom rygga tillbaka och nästan känna mig förolämpad och någon skulle säga "här ligger du och latar dig".

Anledningen är att ordet "lat" väldigt frekvent används om ADD-ungar och det är för att det liksom inte syns för omvärlden vilken effort man gör och hur dessa ansträngningar tröttar ut en.

Men vad fan, jag är inte min diagnos, den är bara ett litet bihang som jag kringgår med hjälp av mediciner och olika tricks.

1 kommentar: