söndag 8 september 2013

Dimma, motivation och bananflugor.

God morgon!

Idag är det måndag för alla som inte noterat, dimman låg tjock över storstaden idag och det var på att köra genom discorök på vägen till jobbet.

Trots det blev jag 40 minuter tidig (det tar nämligen bara 12 minuter till jobbet utan köer, runt 1 timme med) så jag kan dricka min kaffe i lugn och ro och kladda lite här.

Jag har haft en underbar helg, igår bjöd jag och min sambo över gäster på middag för första gången, vilket var bra för vi fick en anledning att städa! Det kändes väldigt vuxet, vi är rätt dåliga på att bjuda in folk men det kan man ju bli bättre på.

För övrigt får jag spunk på alla dess bananflugor som alltid poppar upp varje rötmånad. Räcker med att ha ett äpple i en skål så har man en hel svärm. Jag försökte dammsuga upp alla men det kom bara nya hela tiden. Nåväl, som kolar snart i kylan.

Jag tog för övrigt en bild på min bicep förut. Jag har bättre självinsikt än att posta den här för det är inte så mycket att se, okej, jämfört med hur de såg ut innan jag började träna är det en klar förbättring, men herregud, folk hade verkligen rätt när de sa att det tar tid att bygga muskler - för det gör det.

Man kan se vissa skillnader, vissa antydningar till muskler, men nog hade man önskat att det gick lite fortare. Det är det som är hela grejen med att hålla en långsiktig motivation uppe har jag märkt - acceptera att det inte kommer att gå fort, att förstå att det kan ta år innan man når de resultat man vill.

Det är därför det är så viktigt att tycka det är kul under vägens gång, hitta sätt att ta sig förbi motivationsdipparna etc.

Jag hoppas att den här bloggen kan gestalta en positiv, men ändå realistisk och mindre "glättig" sida av det hela i takt med att jag lär mig mer. Men mina små krönikor slipper ni dessvärre aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar