måndag 2 september 2013

IBS/ballongmage/nejjagärintegravid

"Förlåt? Om jag är gravid i sjunde månaden? Nej det är bara min IBS-mage, idag fick den spunk av att jag åt några nötter"

Ja, denna förbaskade mage, jag har ju något som kallas IBS, eller, jag är faktiskt inte diagnostiserad men om jag inte har det heter jag Ursula von Schlattenhaufen eftersom alla symtom stämmer in precis dock är jag för feg för att gå till läkaren och få en kamera uppkörd i röven, det finns ändå inget botemedel för IBS så vad ska dom inte där och göra anyways?

Min mage blåser ju upp sig till en jättelik ballong och gör ont (nej jag blir inte fisig), så ibland får jag faktiskt rata det som är "nyttigt" till fördel för något som min mage pallar istället.

Exempel på två saker som får den att löpa amok är:
- Keso
- Havregrynsgröt, äter jag någon av dessa två är lidandet ett faktum, så även om Risgrynsgröt har kolisar snabbare än Usain Bolt så äter jag det ibland om magen är extra bråkig eftersom det är väldigt milt för den.

Hälsa är ju faktiskt att man ska må bra. Idag fick det bli risgrynsgröt med ljust, lågkolhydratsbröd med lite fibrer, mager ost och kalkon. Det är inte en frukost som hör till vanligheterna men nu vill jag bara att magen ska bli glad igen - och så är det ju väldans gött!

Förresten, om någon som tampas med uppblåshet läser detta kan jag tipsa om pepparmintte, det fungerar faktiskt som snabb lindring! Bäst effekt har det om man ditchar socker och mjölk i det.


Naej förlåt. Det är för tidigt bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar