onsdag 18 september 2013

Kanske en diagnos

Idag blev det då konstaterat att mina magbesvär med all sannolikhet beror på IBS.

Min läkare, som för övrigt var en av dom längsta människorna jag träffat, klämde på magen och konstaterade snabbt att mina smärtor var lokaliserade i tjocktarmen.

Det finns inget botemedel mot IBS utan man får experimentera sig fram med kosten.
Problemet är bara att mina besvär är så inkonsekventa. Vissa dagar kan jag äta vissa saker som jag dagen efter får besvär av.

Några saker vet jag redan att jag inte tål, typ havregrynsgröt och keso, medan andra saker är från dag till dag.

Att undvika kaffe hjälpte inte heller.

Man ska ta prover på lite allergier och liknande och om inte dessa visar något är jag lämnad åt magens nycker.

Nåväl, jag ska vara glad att det inte är något värre, typ cancer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar