söndag 1 september 2013

Recension "deff"-tacobröd-recept

LCHF-recept kan vara lite knepiga eftersom deras filosofi i princip är att så länge det är kolhydratsfritt så är det bara att go for it, även om vissa recept är rätt användbara om man som jag inte äter kolhydrater på kvällen (middag då alltså).

Jag har försökt mig på brödbakning 2 gånger, det blir samma resultat varje gång - en "deg" som blir überkletig och som bara fastnar på fingrarna och inte går att göra något med, och smaken tas över av äggen.

Denna gång testade jag att göra LCHF-tacobröd enligt det här receptet. 
För det första gick det knappt att platta till degen, eller, det gick typ inte. När de väl var klara blev de pannkaksliknande saker både i konsistens och lukt, smaken var inget att hurra över direkt.

Någon annan kanske lyckas bättre men det är svårt att baka kolhydratsfritt och utan en massa cream cheese som LCHF:are gärna vill ha i.
Ibland får man helt enkelt inse att allt inte riktigt går att få så nyttigt som man vill och då får man välja, antingen hoppa brödet eller också får man äta det efter ett av veckans lite hårdare pass.

Hur som helst, nu har jag testat göra detta äckliga, svårbemästrade bröd så nu slipper ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar