söndag 1 september 2013

Godaste deff-desserten ever!

Idag gick jag caddy för första gången i mitt liv. Dock gick jag så segt att min kille ändå fick dra bagen eftersom de gärna ville bli klar med rundan samma dag.

5 timmars traskande på golfbanan tog ut sin rätt, vrålhungriga åkte vi hem till svärisarna och åt thaimat. Det var längesen jag åt Pad Thai så det var för jävla gott måste jag säga.

Idag lyckades jag och min kille dessutom komponera den hittills godaste deff-desserten någonsin.
Vi gick efter ett recept som finns i muskelmat och kallas för "Äppel-och havremums" i Muskelmat (rolig sidestory, författaren till boken heter Hannah Runsten och gick i samma klass som kille när han utbildade sig i näringslära) och består av minikeso, havregryn, äpplen, kanel och sötströ.

Resultatet är en smulpajsliknande dessert som är himmelskt god, men ännu bättre, min kille kom på idén att istället för att göra proteinfluff till gjorde han kokosgrädde med vaniljproteinpulver i.

Det blev ljuvligt, jag behöver inte tillägga något mer.

Le smet

Le kaka innan gräddning

Le färdig kaka med vanilj-kokos-grädde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar