lördag 7 september 2013

Underbara lördag.

En sak som kan vara jobbig med att ha en stor familj som man älskar väldigt mycket är att hitta tiden att umgås med alla när de bor på olika ställen.

Nu tyckte jag att det var för längesedan jag träffade min fina syster så idag blev det ändring på saken.
Vi åt lunch på café i solen och tog en långpromenad genom Vasastan ut till ett ställe som heter Piren (väldigt vackert) vi fick de bästa platserna, mitt i solen med utsikt över alla båter och folk som åkte jetski och ständigt druttade i vattnet.



Där satt vi och babblade till klockan 6 på kvällen då vi begav oss hemåt.
På hemvägen fanns ett ställe i en tunnel, som egentligen är låst med gallergrindar och fyllt med gammalt bråte som plattor och gatstenar. Där bor det kaniner som någon snäll människa slängt ut halm och mat åt.

Naturligtvis kunde vi inte låta bli att ta oss in där och titta på kaninerna som sprang för sitt liv. Små söta ullbollar var det, min syster lyckades fånga en på bild. Synd att de var så snabba annars hade jag stulit en och tagit med mig hem.

Nu sitter jag och väntar på att min kära sambo ska komma hem så får vi se var kvällen tar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar