söndag 15 december 2013

Bildbomb, julbord och uppdatering

Hej, ja jag lever.

Jag har bara tappat lite inspiration på sistone, vet inte varför. 

Julstöket känns ganska långt borta just nu, även om jag försöker klämma in det så gott det går. I lördags var jag på ett alldeles underbart julbord på Långbro Värdshus med min pojkväns jobb. Maten var fantastisk, för att inte tala om dessertbordet där jag gick nuts (de hade bland annat minichokladbollar som var helt fantastiska).

Jag gillade även jobbet de lagt ner på dekorationerna, väl genomtänkt och det kändes som man var i en liten, mysig gillestuga ungefär.







I och med att jag jobbar över hela julen, jag jobbar till 7 på kvällen både 23:e, 24:e och 25:e så har jag lagt julklappshandlandet och så lite på hyllan, jag orkar liksom inte och det finns ingen tid till att fixa allt, dessutom åker jag till Florida den 5:e januari så jag måste spara och lägga ner krut på det också, det viktigaste är dock att jag får vara med nära och kära, resten spelar - klyschigt nog - ingen roll alls.

Vad gäller träningen blir ju träningsveckorna kring jul/nyår lite småmärkliga, inte på grund av mig dock, utan för att gymmen har kortare öppettider, stängt vissa dagar och så jobbar jag ju mellan 10 och 19 nästan alla dagar kring jul.

De flesta SATS-center öppnar runt 10 och stänger 18, men man får köra på så gott det går, motivationen är det ju inget fel på alls, speciellt inte med tanke på alla energikickar man får i detta julmumsandet.

Jag kommer att köra en så "clean", som mannen säger kosthållning som går - det vill säga ren mat så som kyckling, grönsaker etc, det blir ändå så mycket dålig mat i juletider så det är ganska skönt att väga upp med detta.


Mannen ville inte vara med på några bilder
Mössa och halsduk jag beställde i tron om att det skulle behövas, inte trodde jag att det skulle bli barmark och 8 plusgrader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar