tisdag 10 december 2013

Bra/anus-lista

Bra

Carbzone - allvarligt talat, jag är helt frälst! De började med low-carbbröd men har avancerat till allt från tacobröd till glass (okej, gottis så som godis och glass blir inte bra bara för det är low-carb, men det blir bättre) och bäst av allt, dom ratar sockret och kör med sötningsmedel istället!

Tacobrödet är min absoluta favorit och det gör att man kan äta tacos bra mycket oftare än annars.

Stundande julbord - jag har kollat på menyn tre gånger, det ser inte så illa ut. På lördag ska jag med sambon och hans jobb det ska bli riktigt mysigt.

Det är redan onsdag imorgon - helgen är nära!

Imorgon ska vi se premiären av Hobbit - jag gillade faktiskt den första filmen och garvade rätt friskt åt den där halvpundiga trollkarlen, nu kommer fortsättningen, känns helt rätt med en sån film så här i decembermörkret.

Chaité - jag pimplar det vareviga kväll, det är ju så fruktansvärt gott och vintermysigt med helt rätt smaker så som kanel och annat. Perfekt att sörpla på framför tv:n när man vill koppla av efter jobbet (och mycket bättre än till exempel konjak eller t-röd för den delen).

Min sambo när han sover - det är en show man inte vill missa, vad som helst kan hända.

Att min familj inte är så lättkränkta - vi är lite familjen-kaos och ingen blir sur om den andra inte svarar på en vecka eller är svår att på tag på. "Nu jävlar svarar du" säger man ungefär och så var det inget mer med det. Jag måste våldgästa dom snart för övrigt, vilket leder mig till anus-listan.

Anus

Jag har fortfarande inte bjudit in en enda familjemedlem hem hit - den enda som besökt oss var min storebror som själv tog initiativet att komma hit, och det är just det som är grejen, vi har absolut inget emot besök, tvärtom, men vi är så usla på att få arslet ur vagnen och faktiskt bjuda in folk. Det är lite fruktansvärt, jag vet.

Det blir ingen vit jul - (nej jag är inte rasist, hö hö) nej men allvarligt, jag gillade faktiskt när det var -2 och lite snö på marken. I helgen ska det bli 7 plusgrader. Snön gör något magiskt, vinterlandskap är så vackra att man vill böla lite trots allt det ställer till med, men det här? Grått och piss.

Mitt humör när mitt blodsocker är lågt.

Tid - hallå, jag vill julbaka, gå på julmarknad och träffa typ alla familjemedlemmar och jag har två helger kvar innan julafton, hur fasen ska jag få tid med allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar