måndag 16 december 2013

Lille Ville

Det är helt sjukt, minst en gång i veckan sedan min kanin dog för över 2 år sedan drömmer jag om honom.

Jag hade honom, som ni säkert vet, mellan jag var 11 och 21 år gammal, 10 år blev han och är det mest speciella husdjur jag har haft.

Drömmarna handlar nästan alltid om samma sak, antingen att jag måste rädda honom från något, vatten, brinnande hus etc, och det är alltid det första jag tänker på "Jag måste in och rädda Ville!" eller också så har han försummats på något sätt, inte fått tillräckligt med mat eller omsorg och att jag räddar honom från det.

Herregud, hur kan man sakna en liten kanin så mycket att man drömmer om den så ofta? Ibland när jag drömt om honom kan jag till och med bli lite deppig.
"Fan, han kommer verkligen aldrig mer tillbaka och jag kommer nog aldrig hitta en husdjur som honom".

Jag saknar att ha husdjur i största allmänhet, men det får bli när man flyttar till något lämpligare boende, hus eller så. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar