lördag 21 december 2013

Lyckorus

Åh, jag hade den perfekta lördagen idag.

Först åkte jag, mina bröder (den ena något bakis) och min pappa till farmor och farfar. Egentligen skulle vi hjälpa till att klä granen men min kusin hade redan gjort det så fint, så vi pimplade kaffe och lyssnade på en massa historier.



Det blev som vanligt många skratt och vi satt en lång stund och kollade igenom gamla julkort som farmor hade sparat. Vi hittade ett par stycken som var från 1976, kan ni tänka er? Man kunde knappt se vad folk hade skrivit på kortet eftersom skrivstilen var så gammaldags. Det är lite historiens vingslag att läsa julkort från folk som inte längre vandrar på jorden.

De absolut roligaste skrev min farbror, som lämnade oss 2003, han var en riktigt härlig prick och hade sån där gammal söderslang som man inte hör längre. Han använde ord som "röding" (500-lapp, eftersom de är röda) balja lut (dricka kaffe) och basta, fast då syftade han inte på att sitta i bastu utan att fylla år.
40 bast = 40 år. 

Sedan åkte vi över till pappa, där jag hämtade min lilla minigran som han fixat åt mig, den satte jag i min svagdrickekagge och prydde med julgranskulor. Min sambo tycker den ser lite sorglig ut men det tycker baske mig inte jag!



Därefter hade vi vänner över på middag, en jättegod gryta som min sambo lagat och sedan moffade vi bullar och choklad till efterrätt samt kollade på en otroligt konstig film som handlade om någon snubbe som var beroende av porr.

Nu sitter sambon och spelar och jag halv-tittar på TV.

Imorgon blir det en riktig pysseldag, vi ska slå in julklappar och baka. På måndag blir det uppesittarkväll hos mamma och sedan är det dags för julafton. Det känns helt okej trots att jag jobbar hela julen, det känns inte lika jobbigt när det är mindre än 2 veckor kvar till vi drar till Florida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar