måndag 23 december 2013

Gårdens bakning

Saffransbullarna blev gudomliga, jag gjorde två stycken, men med mandelmassasmet i och en med kanel och socker som vanliga bullar till dom som inte gillar/tål mandelmassa, dom blev dock ganska brända.

Det grämer mig att jag inte hinner baka fler för jag hade gärna velat ha med mig både till jobbet och sen på kvällen till familjen.


Marsinpangubbarna då? Jag ska alltid ta i så jag skiter ner mig och gick in med inställningen att jag skulle göra värsta konsverken.

Jag orkade göra EN jätteful marsinpangris och en snorre i marsipan, sen gjorde jag bara kluttar som jag doppade i smält choklad och det blev riktigt goda måste jag säga, sambon tyckte det såg ut som bajskorvar och jag kan faktiskt hålla med.


Ikväll blir det uppesittarkväll, det lilla jag hinner, jag jobbar ju till 19 både idag och imorgon, ska också hinna hämta ut ett paket från posten. Det är mycket nu, men känns ändå fint.

Mindre än 2 veckor kvar till Florida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar