söndag 1 december 2013

Helgens äventyr.

Okej, så jag hade en jättetrevlig helg och jag drack för en gångs skull. Något min kropp inte verkade vara helt okej med.

Jag var på julbord i lördags, innan det möttes vi hos en kollega för lite vindrickande och babbel.
När jag kom hem från allting började jag må fruktansvärt illa, låg och skakade i frossa samtidigt som min sambo sa att jag var het som en tekanna (och inte het på det bra sättet utan att jag var varm).

Så där låg jag och ulkade och frös arslet av mig hela natten tills jag måste ha slocknat av ren utmattning vid 4-tiden.
Vad kan jag ha druckit?
4 glas vin kanske, drack mitt sista runt 23-tiden.

Baksmällan då? Som vanligt var den fy fan i helvete urk på burk. Jag mådde illa som ett as hela dagen och kände för att abdikera från min kropp.

Det var så värt det, för jag hade jättetrevligt och det var jättemysigt att bli salongsberusad - men - seriöst, det är något i alkoholen som jag helt enkelt inte tål. 

Nej, jag får börja knarka istället, det är det enda sättet. Som sagt, jag hade en underbar kväll och mitt dåliga mående var värt det, men det finns en anledning till att jag dricker så sällan som jag gör och det är inte för att jag är frikyrklig.

Varsågod, två blariga bilder på mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar