måndag 31 mars 2014

Folk som beter sig som nötter.

Idag var inte den bästa dag jag genomlevt, i alla fall inte början på den. PMS och kundservice är en otroligt dålig kombo, även om man lyckas maskera den hormonella cirkusen inombords för kunden så mår man inget bra inombords, to say the least.

Så när jag hela dagen hade ägnat all min energi på att inte få gråtattacker eller allehanda raseriutbrott och dessutom tagit mig hem utan några längre köer kom det som fick bägaren att till slut rinna över.

Mitt emot vårt hus ligger en skola. Den skolan har ingen parkering, de har två små rutor utanför där alla typ 120 föräldrar ska slåss om att få parkera bilen och hämta ungarna. Ogenomtänkt och ofantligt korkat enligt min mening, dock inte mitt problem - vilket det ändå blir.

Eftersom våra parkeringsplatser lägligt nog ligger typ 4 meter ifrån skolans huvudentré låtsas dessa föräldrar att "inte se" skylten om förhyrda parkeringar och tänker att de nog snabbt hinner in, hämta ungen och ut igen utan att någon märker något. Så gör i princip alla.

Det är oerhört jävla frustrerande när man kommer hem från jobbet, bara vill kasta sig ur bilen och komma upp till lägenheten när man istället, varenda förbannade jävla gång får försöka leta upp bilen som har snott ens plats-ägare via fordonsregistret, eniro och ratsit. Där får man stå och vänta på att få reclaima en plats som man betalar 500 spänn i månaden för. Måttligt kul.

Denna gången kom en medelålders man ut.
"Du vet hur det är med platserna", frankly, jag vet och jag fullständigt skiter i det, för den platsen betalat jag för och inte fan har jag lust att stå och vackert vänta på att han ska hämta sin ungfan innan jag får ställa mig på min parkeringsplats. 

Efter att jag skällt klart på honom flyttar han på sig och precis när jag ska backa in - tror ni inte nästa föräldrarhelvete kommer och bara kör in och ställer sig på min plats?
Och så samma apatiska och glåmiga uttryck när man frågar om de inte kan läsa skyltar. 
"Det här är en förhyrd plats"
"Aaahhaa..."

Dom ska i alla fall vara glada att det var min plats de snodde inte en utan två gånger eftersom min sambo har ett eldigare temperament än vad jag har och därmed blir också utskällningarna lite värre.

Jag har gjort många korkade parkeringar i mina dagar, men handen på hjärtat så kan jag svära på att jag faktiskt aldrig ställt mig på någons förhyrda plats, det tycker jag är bland det fräckaste man kan göra. Någon betalar dyra pengar för den platsen, någon som kanske kommer hem och har jättebråttom upp, eller personen behöver inte ens ha bråttom, det är hans eller hennes förbannade platshelvete och då ställer man sig inte där.

Det värsta med allt detta är att det är medelålders småbarnsföräldrar som ideligen gör så här. Efter sjuttiofjärde "oj förlåt"-et börjar man bli otroligt less eftersom alla fattar ju att de har sett skylten, de har skitit i den och "ska bara". 

Kräv att skolan skaffar p-platser, gör någonting, men sno för helvete inte min plats. Och gör det verkligen inte när jag har PMS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar