söndag 30 mars 2014

SPA-dag.

Dagen började med veckans kortaste träningspass d.v.s axelpasset. Efter det köpte jag och kärleken mat på Svenska sushiköket och därefter vidare till Sparadiset.

Kaffe från Statoil, måste skaffa mig en bra bryggare/maskin asap!


Vi hade beställt en duo-massage, där vi blev masserade bredvid varandra i 50 minuter (som kändes som 10). Min stackars sambo stönade i plågor när han blev knådad. "Det är som att massera en vägg" sa hans massör. Han har väldigt mycket muskler, desto fler sådana man har, desto fler ställen har man att ha ont på.

"Då behöver inte jag träna idag" sa hon när massagen slutligen var över.

Jag bad först om en avslappningsmassage, men ångrade mig efter att min massör hade upptäckt mina extremt spända skuldror som jag ju ofta har problem med, jag tänkte att det var bättre att hon fick jobba igenom dom, även om det innebar mer smärta än njutning.

Efteråt hade vi hyrt ett av bubbel-rummen där vi möttes av ett fruktfat och juice. Vi bubblade och jag passade på att packa in håret och tvätta det med deras lyxiga schampon de hade i duschen.





Efteråt kände jag mig som pånyttfödd och len som en liten bebis, sambon kände sig mest mörbultad. 
Därefter styrde jag direkt kosan till pappa där jag skulle hämta hem alla kläder som jag måste sälja av på tradera eftersom däck-shoppingen mer eller mindre ruinerat mig. Vi blev bjudna på middag och kaffe och jag fick även träffa mina bröder. Tre flugor i en smäll med andra ord.

Nu återstår det klassiska måndagsproblemet - att bli trött i rimlig tid för att orka upp imorgon, vilket aldrig brukar lyckas, så jag får väl bara vänta ut tröttheten och ta smällen imorgon, det brukar fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar